reklama

Ekonomika má vliv na volbu barevného odstínu

Naše barevné preference závisí významně na stavu ekonomiky. Vyplývá to ze závěrů analýzy barevných trendů, kterou zveřejnila společnost AkzoNobel, největší světový dodavatel barev a nátěrových hmot.

Ekonomika má vliv na volbu barevného odstínu

Výsledky analýzy barevných trendů nám ukázaly, že při poklesu ekonomiky volí lidé do interiérů nejčastěji neutrální barvy, jako např. černou, bílou nebo šedou. Naopak, intenzivnější barevné odstíny se používají v době, kdy si lidé více věří. Například na konci 20. století se používaly převážně neutrální barvy. Jakmile však opadl strach a nejistota panující kolem začátku nového tisíciletí, začaly se opět výrazně používat velmi živé barvy – od světlých, přes velmi jasné odstíny, až po méně syté tóny. V západní Evropě nyní vidíme, že nejoblíbenější barvou je decentní bílá a všechny její odstíny, zatímco ve Spojených státech převažuje béžová a šedá. V Asii jsou však preferovány zářivé barvy jako žlutá, růžová či světle modrá, což může velmi dobře souviset se stavem tamní ekonomiky.

Ekonomika má vliv na volbu barevného odstínu
Ekonomika má vliv na volbu barevného odstínu

Vývoj barevných trendů v závislosti na ekonomice

Trendy se pravděpodobně během několika měsíců či let opět změní. Celkově budou převažovat méně syté barevné tóny s nádechem bílé a s méně výraznými odstíny. Tento trend tak značí posun k barvám, které odrážejí naši lepší náladu a pomáhají navodit optimistickou atmosféru. Jakmile odezní stávající ekonomické problémy, změní se i přístup lidí a ti budou mít více elánu do života.

Barevné trendy prezentované společností AkzoNobel jsou součástí publikace Color Futures™, která je sestavována na základě výsledků průzkumů a analýz světových barevných trendů a na základě předpovědí odborníků. V knize jsou každý rok představeny mezinárodní trendy a styly v interiérech a exteriérech, ze kterých je následně vytvořena paleta barevných trendů pro daný rok.

Ekonomika má vliv na volbu barevného odstínu
Ekonomika má vliv na volbu barevného odstínu

Nejprodávanější barevné odstíny AkzoNobel v roce 2008

Společnost AkzoNobel je považována za jednoho z největších odborníků ve vývoji barevných trendů. Všichni víme, že barva dokáže významně pozvednout lidského ducha a pozitivně přispívá i k rozvoji jak místních, tak globálních komunit, zejména v této těžké ekonomické době. Z toho důvodu se také všechny barevné motivy, které jsou pro příští rok vyvinuty, týkají optimismu a nového začátku.

Více se dozvíte na www.dulux.cz.

Publikováno: 7. 8. 2009, Autor: AkzoNobel (Tisková zpráva), Profil autora: Redakce