reklama

Co a jak po vichřici

V minulých dnech mnohé z nás více či méně potrápil „větříček“, nebo spíš fujavec jako hrom. Pojištění jsme, ale co máme konkrétně udělat a v jakém pořadí, když zjistíme, že došlo ke škodě?

Co a jak po vichřici
Co a jak po vichřici
Co a jak po vichřici

Máme se pustit do úklidu nebo napřed volat pojišťovnu? Vyfotit postižené místo nebo si radši zavolat sousedy jako svědky?Zeptali jsme se za vás a zde je odpověď od České pojišťovny.(Jste-li pojištění u jiného ústavu, postup bude obdobný.)

Jak postupovat při pojistné události:

1. Pojistnou událost oznamte České pojišťovně prostřednictvím linky 841 114 114.

2. Před vytočením tohoto čísla si připravte údaje, které za vás operátor po telefonu vyplní. Jde zejména o

  • číslo pojistné smlouvy (není-li známo je třeba uvést rodné číslo osoby, která pojištění sjednala)
  • stručnou charakteristiku škody, ke které došlo
  • kdy k této škodě došlo
  • jaký je rozsah škody
  • jaké je na vás spojení (telefon/mobil)

    Pokud je dům neobyvatelný, uveďte prosím adresu, na které budete k zastižení.

    3. Zamezte vzniku dalších pojistných událostí. S úklidem a opravami proto nečekejte až na příchod pracovníka pojišťovny, ale začněte hned. Ještě předtím však poškozené a zničené věci vyfotografujte.

    4. Budete-li chtít vyplatit zálohu ještě před likvidací pojistné události, sdělte to prosím mobilnímu technikovi, který k Vám přijde udělat prohlídku. Standardní likvidace jinak probíhá na základě předložených faktur.

    5. Odpovědi na dotazy, týkající se stavu vaší pojistné události, zjistíte prostřednictvím čísla 841 114 114.

    Připraveno ve spolupráci s Českou pojišťovnou.

    Publikováno: 7. 3. 2008, Autor: Česká pojišťovna (text a foto), Profil autora: Redakce